מאמרים

מערכת אוסמוזה הפוכה

מי מאתנו שלא שמע או לא זוכר מה הוא התהליך של אוסמוזה הפוכה ואיך הוא משתלב בחיי היום יום שלנו, בוודאי ישמח לדעת על התהליך ומדוע הוא יכול לעזור לו בשימושים השונים בביתנו – משתיית מים ועד כביסה או הדחת הכלים.

אוסמוזה הפוכה מתארת תהליך בו עוברת תמיסה דרך פילטר שלוכד את המומסים ומאפשר זרימה של ממסים. נשמע מסובך? מיד נפשט את הדברים.

אוסמוזה היא מעבר של מים לתמיסה מרוכזת בה ריכוז המומסים גבוה יותר מהנמסים, תהליך בו עוברת תמיסה בדרך רגילה בתנועה טבעית ללא הפעלת כוחות חיצוניים. לעומת זאת, אוסמוזה הפוכה היא תהליך תמיסה העוברת דרך סנן הלוכד בצד אחד את המומס ומאפשר זרימה של ממס טהור לצד השני, תהליך הנעשה על ידי הפעלת כוחות חיצוניים.

במילים אחרות – טיהור מים. האוסמוזה ההפוכה היא אחת הדרכים הפופולאריות ליצור מים מטוהרים בברזי הבית, בתעשיות המזון, בתעשיית שטיפת המכוניות ועוד.

tipa טיהור מים ביתי

עם התפתחות הטכנולוגיה, אנו כבר לא חייבים להיות כבולים למים המינרלים בכל מחיר. ראינו כי תהליך האוסמוזה ההפוכה, אשר מפרק את תרכובות המים ומאפשר זרימה של מים מטוהרים לברזים בבית לאחר שעברו סנן אשר לכד את הלכלוך החיידקים והמומסים השונים כמו האבנית, מאפשר לנו ליהנות ממים נקיים ומטוהרים.

המסננים של טיהור המים בבית מורכבים ממספר מסננים הפועלים בשיטה של אוסמוזה הפוכה. על ידי לחץ מועברים הממסים דרך פילטר הלוכד את המומסים ומאפשר זרימה של הממס- המים המטוהרים. בתהליך האוסמוזה ההפוכה החיידקים והאבנית הם המומסים ואילו המים המטוהרים הם הממסים- המים שעוברים דרך ברז השתייה שלנו.

משפחות רבות כבר בחרו להתקין את הפילטרים על הברז הראשי בביתם או על הברז במטבח. סינון מים בשיטת האוסמוזה ההפוכה נחשב בריא גם לתינוקות וגם למבוגרים, אלו מים אשר דומים במרכיבם למים מינרלים הנמכרים לנו בבקבוקים מצד אחד ומצד שני הם זולים יותר.

tipa אוסמוזה הפוכה ומים מינראליים

המים המינרלים שנמכרים בישראל עוברים מספר סינונים לפני שהם מעוברים לבקבוקים, אי אפשר להגיד שאלו מים שנשאבו ישירות מבטן האדמה. לעומת זאת, גם המים שלנו בברז נחשבים למים המכילים מינרלים, מגנזיום, אבץ וסידן. הבעיה היחידה במים של הברז הנחשבים למים קשים הם  החומרים הפחות טובים עבורנו הנמצאים במים – החיידקים והאבנית.

בתהליך האוסמוזה ההפוכה, אנו מסננים את החיידקים הללו ואת האבנית ומאפשרים למים לזרום לברז השתייה ללא תרכובות המסוכנות לבריאותנו.

 tipa היתרון והחיסרון

היתרון, כמו שכבר הסברנו הוא כי המים שעברו תהליך של אוסמוזה הפוכה נקיים מחיידקים ואבנית. החיסרון שבתהליך הסינון הוא שהמינרלים, האבץ והמגנזיום הנמצאים במים גם הם מסתננים, אך תהליך זה אינו שונה מהתהליך שאותו עוברים המים המינרלים בבקבוקים. כמו כן, מדובר בחומרים הקיימים בכמות גדולה בדברי מאכל ואנו צורכים מהם כמות מספקת באכילה יומיומית.

|
× צריכים עזרה? לוואטסאפ עם נציג
דילוג לתוכן