מאמרים

אין חיים ללא מים. מים חיוניים לפעילות תקינה של כל מערכת הגוף ושמירה על בריאותינו, אלא שכאשר איכות המים נפגעת, על ידי הובלה ארוכה מידי הסופחת פסולת, אבנית ומתכות גם תפקוד גופינו נפגע. עייפות למרות שינה מספקת או כאבי בטן ללא איתור של חולי כזה או אחר, יכולים בהחלט לנבוע עקב שתייה של מים המכילים אבנית ופסולת שלא מאפשרים למערכות הגוף שלנו לנקות ביעלות פסולת ממערכת העיכול והדם. אבנית מזיקה לא רק לגוף, אלא גם למוצרי החשמל שמכלים מים כמו קומקומים חשמליים, מכונות כביסה ומגהצי אדים, כאשר היא מצטברת במהלך הזמן ושוקעת על דפנות המכשירים וגופי החימום שלהם. אבנית במים איננה מכת גורל. היא ניתנת לשליטה על ידי מערכות למניעת אבנית.

מערכות למניעת אבנית לשימוש ביתי

אחת המערכות הפופולאריות ביותר בארצות הברית למניעת אבנית ומתכות במים היא מערכת האוסמוזה ההפוכה, מערכת עוצמתית הפועלת על ידי הזרמת מים במיכלים המבודדים ממיכלים נוספים המכילים תמיסה ביולוגית. בין המיכלים ישנו בידוד מקרוסקופי המאפשר דיפוזיה של המים לצינורות מקבילים, כך שהמים הזורמים החוצה מהמערכת מטוהרים מכל זכר של אבנית או פסולת. אלא שיש לזכור כי מדובר במערכת הדורשת הקצאת מקום ואיננה מתאימה לכל מטבח ביתי. קנקני סינון מים פשוטים לא תמיד יועילו, בעיקר באזורים עירוניים כאשר מערכת הובלת המים מסועפות ובכל מקרה, יש להחליף בהם את המסננים לעיתים קרובות יותר מהוראות היצרן. פעם בשלושה שבועות ולא פעם בחודש. מי שמשפץ בית יוכל ליהנות מהתקנה של מערכת למניעת אבנית המותקנת אחרי שעון המים ודואגת למתן מים אייכותים בכל הבית. רשת הנירוסטה הייחודית והבלעדית לחברת מי גל עדן, מסננת באופן קפדני משקעים, חול, אבנים, כלור, טעמי לוואי, מזהמים ושאר חלקיקים בלתי מומסים כך שהמים המוזרמים בחזרה לכל הברזים בבית נקיים ומטופלים מפני אבנית ופסולת.

עלויות התקנה ואחזקת מערכות למניעת אבנית

גם במערכות למניעת אבנית ,ככל שהמערכות נהיות פופולאריות יותר ומגיעות יותר לייצור המוני, כך העלות יורדת. תוכלו כבר היום למצוא מערכות ביתיות העשויות כולן מנירוסטה בעלות התקנה של כאלפיים שקלים בלבד והחלפת מסנן דו חודשי בעשרות שקלים בודדים. אם אנחנו מחשבים את עלות התקנת המערכת לעומת רכישה חוזרת ונשנית של מים מינראלים, הסחיבה והאנרגיה במושקעת בפינוי הבקבוקים, הרי שהתקנת מערכת למניעת אבנית משתלמת יותר ויותר עם הזמן. כמו כן, לא כל המים המינרלים אכן טהורים ממתכות, אבנית ופסולת כפי שהן מוצגים. למעשה, על מנת לוודא כי המים המינראלים שאתם שותים טהורים עליכם יהיה לבצע בדיקות במים מידי תקופה ולשנות חברה לפי הממצאים. כמובן שמדובר בטרחה כמעט בלתי אפשרית עבור משק מים ביתי.

מים מינראליים, מיתוס נכון או לא?!

מים מינראליים  לא בהכרח מים בריאים ובמקרים רבים אף מזיקים לבריאות. אין אפשרות שמים מינראליים לא יכילו חיידקים היות ואין הגנה שאריתית (כדוגמת כלור) בכדי למנוע התרבות מיקרוביאלית כמו במי ברז למשל.
היתרון השיווקי באיגום המים המינראליים בבקבוקים שקופים מהווה חסרון בריאותי,היות וקרני האור מהווים טריגר, ומזרזים את תהליך הצימוח המיקרוביאלי.
חשוב לציין שבקבוקי מים מינראלים שקופים חשופים בערימות במכולת ו/או בתחנות דלק ובחלק מהמקרים חשופים לקרינת שמש ישירה.
מים מינרלים הם מים טבעיים שמבוקקים ישירות ממעיין ללא מגע יד אדם. היתרון היחסי של מים מינרלים טבעיים הפך להיות חסרון ויצר מלכוד מיקרוביאלי, שאותו מנסות חברות המים המינראלים לפתור בעזרת קטילת החיידקים בשלבי המילוי בעזרת הקרנה אולטרא סגולית.
חברות המים המינראליים שמשתמשות בשיטה זו נתקלות בשתי בעיות עיקריות עקב השימוש בהקרנה אולטרא סגולה:
1) לא ניתן להגיע להשמדה אבסולוטית של רמות החיידקים היות וקרינה זו מאוד לא יעילה מול חיידקים ממוצא קרקע ואינה מורידה משמעותית את רמת החיידקים בספירה הכללית.
2) במים מינראליים בהם קיימות שאריות של זיהום אורגני כדוגמת ניטראט,וכן מופיעים  ערכים של ניטראטים N03 (חנקות) קיים חשש לתופעת ה"חמצון חיזור" והפיכת הניטראט לניטריט NO2 בגלל הקרינה האולטרא סגולה ומכאן הדרך לקבלת חומרים קרצינוגניים כדוגמת ניטרוזמין מאוד קצרה.
נניח שהמים המינראליים עוזבים את המפעל עם רמת חיידקים מותרת, איך אפשר לדעת מה קצב גידול החיידקים בתוך הבקבוק לפני שאנו שותים ?!

|
× צריכים עזרה? לוואטסאפ עם נציג
דילוג לתוכן